niet verder vertellen lisa gardner thriller recensie thrillzone.jpg
Serie D.D. Warren
Auteur(s) Lisa Gardner
5
Review date 6 mei 2020

Wie eerdere boeken van Lisa Gardner heeft gelezen, weet dat ze met een nieuw boek opnieuw een pareltje in handen hebben. Gardner is niet voor niets een van de meest succesvolle misdaadauteurs ter wereld (lees hier onze recensies).

In Niet verder vertellen mogen we weer een kijkje nemen in het leven van brigadier D.D. Warren. Ze heeft deze keer te maken met een merkwaardige moordzaak. Een man is vermoord, hij heeft drie schotwonden in zijn lichaam, en er zijn twaalf schoten op zijn laptop gelost. Zij zwangere vrouw Evie, wordt met het moordwapen bij het lichaam aangetroffen. Er zitten echter acht minuten tussen de eerste schoten en de laatste serie schoten. Wat is er in de tussentijd gebeurd? D.D. herkent de verdachte van een zaak van zestien jaar geleden, waarbij Evie haar vader per ongeluk zou hebben vermoord.

Flora Dane, vertrouwelijk informant meldt zich bij D.D. want zij heeft het slachtoffer herkend na het zien van de beelden op televisie. Het slachtoffer zou contact hebben gehad met de man die Flora jarenlang ontvoerd had. Wat was hun connectie? Beide zijn ze vastbesloten de waarheid te achterhalen. Maar hoe verder het onderzoek vordert, des te meer vragen zich opdoen.

Lisa Gardner is subliem in het in elkaar weven van een verhaallijn. Verrassende plotwendingen, de lezer gaandeweg met steeds meer vragen opzadelen om uiteindelijk te komen tot een briljante ontknoping. Ieder woord lijkt zorgvuldig gekozen en is onderdeel van de puzzel. Als lezer ga je mee in de zoektocht naar antwoorden. Wegleggen is geen optie, je wilt weten hoe dit afloopt. Gardner stelt haar fans wederom niet teleur. Niet verder vertellen is weer een genot om te lezen. We kunnen nu al niet wachten tot er weer een vers exemplaar van haar hand komt. Gelukkig doet Gardner die belofte in haar dankwoord. Er komt meer!

Lisa Gardner, pseudoniem van Lisa Baumgartner (1971), is een Amerikaanse auteur, geboren en opgegroeid in Hillsboro, Oregon. Als Lisa Gardner debuteerde ze in 1998 met de thriller ‘Bloedbruiloft’, het eerste deel van een reeks rond FBI-profiler Pierce Quincy. De boeken van Gardner worden in meer dan 30 landen vertaald en inmiddels zijn er meer dan 22 miljoen exemplaren verkocht. Niet verder vertellen is het tiende deel in de reeks rond Brigadier D.D. Warren.

Suzan Ijdema
Ik ben Suzan IJdema. Ik woon samen met man en twee kinderen in het Friese Garyp. Ik werk als communicatieadviseur bij een gemeente. Al vanaf het moment dat ik kan lezen verslind ik boeken. Ik vind het heerlijk om me in een verhaal te verliezen en de wereld langs me heen te laten gaan. Voor mij is Karin Slaughter al jarenlang de ultieme thrillerkoningin, maar door het recenseren voor Thrillzone komen ook voor mij nog onbekende schrijvers op mijn pad. Nieuwe, goede auteurs ontdekken dat maakt lezen een feestje.

29 maart 2024 2:47

0