De omslag afbeelding van het boek Robb, J.D. - Rechtvaardig vermoord
Auteur(s) JD Robb
4
Review date 22 maart 2018
Als er in een chique stripclub een lijk van een politieagent gevonden wordt, is Eve Dallas de persoon die deze zaak tot op de bodem moet uitzoeken. Al snel blijkt het allemaal niet zo simpel als het lijkt, en legt ze niet alleen criminele activiteiten bloot, maar ook corruptie binnen de dienst. Wanneer duidelijk wordt dat de club waar de agent gevonden is van Eve haar man is en de zaak hun privéleven binnendringt wordt het steeds lastiger voor Eve om haar hoofd koel te houden.

Rechtvaardig vermoord van J.D. Robb is weer een heerlijk verrassend en goed in elkaar gezet verhaal. Vanaf de eerste pagina wordt je meegenomen in de wereld van Eve, een wereld die deze keer misschien nog wel stormachtiger is dan eerder. Huwelijkse problemen, agenten die haar capaciteiten niet vertrouwen en een crimineel die van geen ophouden weet. J.D. Robb weet als geen ander de moorden tot in de gruwelijkste details te beschrijven en dat is in dit boek niet per definitie voor mensen met een zwakke maag. En wat misschien nog wel het knapst is, stapje voor stapje worden de motieven van de dader duidelijk. Je begrijpt nog bijna ook waarom het de enige manier voor de dader was om via deze gruwelijkheden misstanden aan de kaak te stellen.

Is Rechtvaardig vermoord vernieuwend? Nee...als je de serie kent is de verhaalopbouw en het feit dat het zich afspeelt in de toekomst geen verrassing meer. Maar toch, naarmate je meer van de reeks leest kom je steeds meer te weten over Eve, haar man Roarke en de rest van haar team en dit maakt toch dat het fijn blijft lezen. Al met al is het hele verhaal weer tot in de details uitgewerkt en spannend tot het eind!

Lees hier alle recensies van J.D. Robb.

29 april 2024 15:53

0