De omslag afbeelding van het boek Robb, J.D. - Verraad
Auteur(s) JD Robb
4
Review date 3 juli 2018
In een van de hotels van Roarke, de man van Eve Dallas, wordt een kamermeisje gevonden. Zij is op gruwelijke wijze verkracht en gewurgd. De dader lijkt niemand minder dan Sly Yost te zijn, een huurmoordenaar van de elite die al meer dan 40 moorden op zijn geweten heeft.

Eve kent hem en zijn reputatie maar al te goed, alleen dat lijkt haar in deze zaak niet direct te helpen. Al snel is duidelijk dat het kamermeisje niet het echte doelwit was, maar haar man. En als er een veel persoonlijker motief achter lijkt te zitten bijt Eve zich vast in de zaak. Ze zet alles op alles om de verstrekkende gevolgen van de moorden te stoppen.

Verraad is het 12e deel in de reeks van Eve Dallas, geschreven door JD Robb (pseudoniem van Nora Roberts). Eve is een getalenteerde inspecteur bij de New Yorkse politie. En net als de andere boeken in de reeks, worden ook in dit boek de misdaden weer tot in elk gruwelijk detail beschreven. Dit zorgt voor spannende momenten waarvan je alleen maar kan denken "als mij dit maar niet overkomt". Gedurende het hele verhaal blijft de lezer zich maar afvragen waarom Roarke toch het doelwit is? En we vallen in herhaling; ook de plot is er weer een die goed uitgewerkt is, waarbij geen detail is overgeslagen en dat is toch altijd fijn!

Is het dan een vernieuwend boek? Nee, als je een paar van Robb's boeken gelezen hebt is er weinig verrassends meer aan de Eve Dallas reeks. Dit komt omdat de thrillers qua verloop over het algemeen dezelfde flow hebben. Maar wat wel positief verrast is dat er nu meer ingehaakt wordt op de collega's en vrienden in het leven van Eve en Roarke. Zo krijgen de boeken toch iets meer verdieping en weet Robb haar lezers weer te vermaken. Het blijft herhaling, maar de Eve Dallas-reeks blijft intrigeren!

Lees hier alle recensies van J.D. Robb.

7 mei 2024 22:55

0