De omslag afbeelding van het boek Rose, Karen - Op het spel
Serie Cincinnati
Auteur(s) Karen Rose
Uitgeverij(en) De Fontein
4
Review date 21 maart 2018

Wanneer een netwerk van mensenhandel wordt opgerold, realiseert "special agent' Kate Coppola zich dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Haar collega Decker Davenport ontdekt dat er ook tieners worden misbruikt voor webcamseks en de twee slaan de handen ineen om de zaak op te lossen. Hun onderzoek naar het grimmige netwerk wordt met het uur moeilijker en gevaarlijker. Terwijl Kate en Decker dichter naar elkaar toegroeien, is de dader systematisch bezig alle sporen te wissen. Hij is nietsontziend, zelfs als dat betekent dat er mensen voor uit de weg geruimd moeten worden. Elke minuut telt…

De Amerikaanse misdaadauteur Karen Rose (1964) is geboren in Baltimore. Ze studeerde chemie aan de Universiteit van Maryland en sloot deze studie af als ingenieur. Daarna werkte zij in de levensmiddelentechnologie in Cincinnati (Ohio). Aanvankelijk schreef zij daarnaast als hobby, maar later kon zij er haar werk van maken. Tegenwoordig woont ze in Florida. Op het spel is haar 21e thriller. Karen Rose heeft met ‘Every Dark Corner’ weer een flinke pil geschreven van maar liefst 651 pagina’s. Kate Coppola is pas overgeplaatst naar Cincinnati. Naast haar werk breit ze vaak en probeert ze te ontspannen. Ze vreest de afschuwelijke nachtmerries die ze regelmatig heeft. Haar collega Decker van de FBI belandt in coma in het ziekenhuis, maar is ook daar zijn leven niet zeker. De bende mensenhandelaren, die in het vorige boek van de schrijfster (In het donker met Marcus & Scarlett in de hoofdrol) werd opgevoerd heeft overal haar handlangers zitten. Decker infiltreerde in deze bende om bewijsmateriaal te verzamelen.

De leider van de bende heeft zijn eigen verhaallijn, tussen die van de politie door. Hij is totaal ongevoelig en misbruikt en filmt kinderen zoals het hem uitkomt. Ook verkoopt hij de jongens en meisjes voor zijn eigen gewin. Een van zijn slachtoffers is Mallory, die ook een aparte verhaallijn heeft. Een afgrijselijk verhaal. Wie kan ze vertrouwen? Is ze dapper genoeg om de buitenwereld om hulp te vragen?

In Op het spel komen veel bekende personages uit eerdere boeken van de schrijfster terug. De heftige scenes wisselt ze af met wat erotiek. Hoewel het allemaal wel iets minder gedetailleerd kan (het boek is nu wel erg zwaar!) weet de schrijfster haar personages tot leven te brengen en je als lezer in het verhaal te zuigen. Op het spel is goed van opbouw, boeiend en de stijl is vlot.

Karen Rose heeft er weer een bestseller bij!

Denise Wolfs

25 april 2024 3:03