De omslag afbeelding van het boek Preston en Child - Gevaarlijke stroming
Serie Pendergast
Auteur(s) Preston & Child
4
Review date 14 augustus 2020

Het schrijversduo Preston & Child (Douglas Preston en Lincoln Child) is voornamelijk bekend van hun Pendergast serie, waarvan Gevaarlijke stroming het 19e deel is. Daarnaast hebben beide schrijvers ook een aantal boeken alleen geschreven. De Pendergast serie is genoemd naar de hoofdrolspeler FBI agent Pendergast.

In Gevaarlijke stroming worden agent Pendergast en zijn partner Coldmoon gevraagd om een mysterieuze zaak op te lossen. Twee kinderen hebben tientallen groene schoentjes met daarin afgehakte voeten gevonden aan het strand. Ze gaan op onderzoek uit en komen er al snel achter dat de schoentjes niet zomaar in de zee gedumpt zijn. Maar de vraag is: wie zitten er achter deze misdaad en waarom?

Preston & Child hebben ook van dit deel weer een gruwelijk spannend verhaal gemaakt. Van begin tot eind is de spanning om te snijden. Net op het moment dat je denkt dat de ontknoping nadert, zorgen ze voor een spectaculair slot. Het verhaal is zo beeldend geschreven, dat het onmogelijk is om de bloederige en gedetailleerde situaties niet voor je te zien.

Gevaarlijke stroming is zoals gezegd onderdeel van de Pendergast serie en raadzaam om de eerdere boeken ook te lezen. Alleen al vanwege de fantastische schrijfstijl is het aan te raden om dit te doen, maar ook om de verhaallijn volledig te kunnen volgen. Als je nog geen andere boeken gelezen hebt van deze serie, is het wel mogelijk om dit deel te volgen, maar er wordt wel meerdere keren verwezen naar andere onderzoeken. Dat zal je dan op de koop toe moeten nemen.

Agent Pendergast en zijn partner Coldmoon zorgen voor een avontuurlijk verhaal vol spanning. Preston & Child hebben in Gevaarlijke stroming meerdere verhaallijnen lopen. Het is erg knap dat dit niet voor verwarring zorgt, maar juist een toevoeging is voor het verhaal. Je hebt namelijk alle verhaallijnen nodig om het hele verhaal samen te pakken. Er zijn dan ook heel wat belangrijke personages in dit verhaal en de verhaallijnen wisselen elkaar af. Er zitten daarom veel verschillende cliffhangers in dit verhaal en dat is slim want het zorgt ervoor dat je wilt blijven lezen. Op het moment dat het spannend wordt, laten Preston & Child je in het ongewisse en gaan ze verder met een andere personage, later wordt dit weer opgepakt, zodat je geen open eindjes hebt.

Preston & Child hebben met Gevaarlijke stroming een bloederig en afschuwwekkend verhaal geschreven. De verschillende verhaallijnen zorgen voor voldoende spanning en actie. De beeldende schrijfstijl zorgt dat het verhaal levendig wordt en de aandacht vast weet te houden. Een spectaculaire thriller waarin je wilt blijven lezen!

16 april 2024 4:08

0
Het schrijversduo Preston & Child (Douglas Preston en Lincoln Child) is voornamelijk bekend van hun Pendergast serie, waarvan Gevaarlijke stroming het 19e deel is. Daarnaast hebben beide schrijvers ook een aantal boeken alleen geschreven (lees hier onze recensies). De Pendergast serie is genoemd naar de hoofdrolspeler FBI agent Pendergast.