het wilde dierenorkest dan brown thrillzone thriller recensie.jpg
Auteur(s) Dan Brown
5
Review date 19 september 2020
Categories Non

Dan Brown. De naam alleen al is wereldberoemd. De Amerikaanse auteur is beroemd rondom zijn boeken met Robert Langdon in de hoofdrol. Wie Dan Brown zegt, zegt De Da Vinci code, Het Bernini mysterie en Inferno. In al deze wereldwijd geweldig verkochte thrillers speelt historicus Robert Langdon de hoofdrol in zijn jacht op eeuwenoude mysteries en complotten. Zijn werk heeft ook de weg naar Hollywood gevonden, alwaar Tom Hanks de hoofdrol vertolkt van Langdon. Daarnaast schreef de Amerikaanse standalones zoals Het Juvenalis dilemma en De Delta deceptie. Stuk voor stuk zijn de boeken bestsellers; zijn boeken verschenen in 56 landen en zijn inmiddels 220 miljoen keer verkocht, waarvan 5 miljoen keer in het Nederlands. En goed nieuws; er verschijnt in het komende jaar een nieuwe thriller met Robert Langdon in de hoofdrol.

Maar...wie wist dat Brown naast het schrijven van boeken nog een passie heeft? Van jongs af aan componeert hij muziekstukken. Dat bracht hem op het idee om een prentenboek te maken waar muziek tot leven komt. De doelgroep: kinderen! De titel: Het wilde dierenorkest. En wie kan dit boek beter 'recenseren' dan een kinderjuf die het boek ook aan de doelgroep kan laten zien?

Dan Brown laat in Het wilde dierenorkest de dieren spreken en weet prachtige versjes op te tekenen bij ieder dier. Met behulp van een app, hoort bij ieder dier een geschreven versje en een klassiek muziekstuk van 1 a 2 minuten, dat subliem past bij het dier en het versje. Het is een prachtig geheel.

De prenten zijn een feestje om naar te kijken en voor de gevorderden bevat iedere bladzijde een geheime code. Zo kennen we Dan Brown natuurlijk! Daarnaast geeft Dan Brown op iedere bladzijde een wijze levensles. Deze combinatie maakt Het wilde dierenorkest een boek waar alle leeftijden van zullen genieten. Voor ieder wat wils, want voor de kleine speurders zit er op iedere bladzijde een boodschap verstopt. En dat is slim van Brown, want zo boort hij een nieuwe lichting lezers aan die zijn volwassen boeken later wellicht ook op zullen pakken.

Het wilde dierenorkest is een parel die moet blinken in de boekenkast van iedere prentenboekenfan. Want Het wilde dierenorkest staat garant voor uren genieten en veel kijk- en luisterplezier voor jong én oud. Ook in dit genre kent Dan Brown de kunst van het vertellen en weet hij een magistraal kunstwerk neer te zetten. Chapeau!

Linda
Linda van de Velde
Mijn naam is Linda van de Velde – de Vries, geboren en getogen in 1985 in Leeuwarden.
Ik ben getrouwd met Marinus en samen hebben wij twee prachtige dochters.
Kinderen hebben mijn hart gestolen, hun onbevangenheid en hun gedrag heeft me altijd erg gefascineerd.
Ze zitten boordevol fantasie en leven vanuit hun gevoel.
Hoe mooi is dat? Dat zijn wij als volwassenen een beetje verleerd.
Ik ben leerkracht in het speciaal onderwijs voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis en slechthorendheid.
Daarnaast heb ik sinds ’21 mijn eigen praktijk als kinder- jongeren- en opvoedcoach en werk ik veel met emotionele uitdagingen en gedrag.

In mijn vrije tijd hou ik van wandelen, wielrennen, gravelen, winkelen, gezelligheid met familie en vrienden en lees ik graag een boek.
Heerlijk dat je vanuit je luie stoel op reis kunt naar verre oorden en allerlei karakters en personages leert kennen. Daar kan ik onwijs van genieten!
Ik geniet van het recenseren voor Thrillzone en vind het leuk om af en toe zeer verrast te worden door nieuwe debuten.

29 maart 2024 10:14

0
Dan Brown. De naam alleen al is wereldberoemd. De Amerikaanse auteur is beroemd rondom zijn boeken met Robert Langdon in de hoofdrol. Wie Dan Brown zegt, zegt De Da Vinci code, Het Bernini mysterie en Inferno (lees hier onze recensies). In al deze wereldwijd geweldig verkochte thrillers speelt historicus Robert Langdon de hoofdrol in zijn jacht op eeuwenoude mysteries en complotten. Zijn werk heeft ook de weg naar Hollywood gevonden, alwaar Tom Hanks de hoofdrol vertolkt van Langdon. Daarnaast schreef de Amerikaanse standalones zoals Het Juvenalis dilemma en De Delta deceptie. Stuk voor stuk zijn de boeken bestsellers; zijn boeken verschenen in 56 landen en zijn inmiddels 220 miljoen keer verkocht, waarvan 5 miljoen keer in het Nederlands. En goed nieuws; er verschijnt in het komende jaar een nieuwe thriller met Robert Langdon in de hoofdrol.