De omslag afbeelding van het boek Rose, Karen - Niets te vrezen
Serie Chicago
Auteur(s) Karen Rose
Uitgeverij(en) Fontein
4
Review date 5 december 2018

Voordat de Amerikaanse Karen Rose fulltime schrijfster werd, had ze een hele andere carrière. Ze heeft chemie gestudeerd, werd ingenieur en heeft lange tijd in de levensmiddelentechnologie in Cincinnati gewerkt. In 2003 kwam haar eerste (romantische) thriller uit: Don’t tell. Sindsdien is Rose een bezig bijtje: er zijn inmiddels meer dan 20 boeken van haar hand verschenen en haar boeken zijn in meer dan 20 landen op de markt gebracht. Onlangs is bij uitgeverij De Fontein haar nieuwste boek Niets te vrezen verschenen. Alhoewel, nieuw…het boek is in Amerika al in 2005 verschenen.

Dana runt een opvanghuis voor vrouwen en heeft in haar werk te maken met allerlei geheimen. Sue is een vrouw die pas is vrijgelaten uit de gevangenis en vastbesloten is om wraak te nemen op iedereen die haar in de gevangenis heeft doen belanden. Het ontvoeren van een 11-jarig jongetje is dan ook nog maar het begin. Het opvanghuis van Dana lijkt haar de perfecte schuilplaats. Ethan is een veiligheidsdeskundige die vastberaden is om zijn ontvoerde petekind terug te vinden.

Zoals vaak het geval is bij de boeken van Rose maakt ook Niets te vrezen onderdeel uit van een serie. Zo hebben we Dana eerder gezien in het in 2016 verschenen Niemand zeggen. Voor een goed leesbegrip is het echter niet nodig om de boeken op volgorde te lezen. Elk boek staat op zich en er wordt genoeg (achtergrond)informatie over de karakters verschaft om te weten wat er in hun leven speelt en gespeeld heeft. Ook de secundaire karakters komen goed uit de verf en hebben allemaal hun eigen rol in het verhaal.

Ondanks dat de boeken van Rose altijd volgens een vast stramien zijn opgebouwd: een thriller met twee hoofdpersonen die verliefd op elkaar worden, vervelen ze niet snel. Dit omdat het thrillerelement altijd erg goed is uitgewerkt. Ook in dit boek is dat het geval: Sue is een duivelse en doorslechte schurk en niemand is veilig in dit boek. Dit zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten tijdens het lezen. De groeiende romance tussen Ethan en Dana is hierbij een goede afleiding.

Over romance gesproken: de liefdesrelatie staat in dit boek iets minder op de voorgrond dan in voorgaande boeken van Rose, maar voor de liefhebber blijft er genoeg te smullen over. En ondanks dat de lezer al vanaf het begin weet wie de dader is, blijft het volop genieten: iedereen heeft geheimen en sommige van die geheimen komen pas op het einde van het boek aan het licht.

Met Niets te vrezen bewijst Rose maar weer eens dat ze de koningin van de romantische thriller is!

Denise Wolfs

29 maart 2024 16:29

0
Voordat de Amerikaanse Karen Rose fulltime schrijfster werd, had ze een hele andere carrière. Ze heeft chemie gestudeerd, werd ingenieur en heeft lange tijd in de levensmiddelentechnologie in Cincinnati gewerkt. In 2003 kwam haar eerste (romantische) thriller uit: Don’t tell. Sindsdien is Rose een bezig bijtje: er zijn inmiddels meer dan 20 boeken van haar hand verschenen en haar boeken zijn in meer dan 20 landen op de markt gebracht (lees hier onze recensies). Onlangs is bij uitgeverij De Fontein haar nieuwste boek Niets te vrezen verschenen. Alhoewel, nieuw…het boek is in Amerika al in 2005 verschenen.