doolhof van verraad sterre carron thriller thrillzone recensie.jpg
Serie Rani Diaz
Auteur(s) Sterre Carron
Uitgeverij(en) Phoenix Books
5
Review date 23 juli 2024

Sterre Carron weet met haar nieuwste thriller, Doolhof van verraad, opnieuw te imponeren. De rust in Mechelen wordt verstoord op een stormachtige nacht door een brute moord op Sade. Wat deze moord extra intrigerend maakt, is de gelijkenis met een onopgeloste zaak van twintig jaar geleden, waarbij de beste vriendin van een van de inspecteurs koelbloedig werd vermoord.

Hoofdinspecteur Rani Diaz en haar team staan voor een complexe uitdaging. Is de moordenaar van toen teruggekeerd, of is er sprake van een copycat? Of speelt er iets veel grimmigers, zoals een racistische clan die delen van Mechelen terroriseert? Terwijl de speurders wanhopig proberen om de waarheid te ontrafelen, duiken er verontrustende aanwijzingen op dat de moordenaar al een volgend slachtoffer in het vizier heeft.

De spanning in het verhaal is bijna tastbaar. Carron weet de lezer vanaf de eerste pagina te grijpen en laat niet meer los tot de laatste zin. Het is een meeslepende toch door een doolhof van verraad, waar elke verkeerde afslag dodelijke gevolgen kan hebben.

Rani Diaz is wederom de sterke, vastberaden hoofdrolspeler, maar deze keer krijgt Amy, een nieuw lid van het team een grote rol in het verhaal. Dit zorgt voor een frisse dynamiek in het verhaal, hoewel trouwe sidekick Bert dit keer minder aanbod komt. Eerlijk is eerlijk: we misten de connectie en humor tussen Rani en Bert wel een beetje. De wisselwerking tussen de teamleden en de nieuwe uitdagingen die ze samen aangaan, maken het boek des te interessanter.

Wat Doolhof van verraad echt bijzonder maakt, is hoe het je continu op het puntje van je stoel houdt. De plotwendingen zijn verrassend en de ontknoping is bevredigend. Carron’s schrijfstijl is vlot en meeslepend, waardoor je als lezer steeds verder wilt lezen. Dit is het 22ste deel in de Rani Diaz-reeks en het verveelt ons nog steeds niet. Sterker nog, het smaakt alleen maar naar meer.

Daarnaast is er een standalone van Carron onderweg, en we zijn bijzonder nieuwsgierig naar wat ze in petto heeft buiten de Rani-Diaz reeks.

Doolfhof van verraad is een absolute aanrader voor de liefhebbers van spannende thrillers. Sterre Carron levert opnieuw een sterke intrigerende en meeslepende thriller af die je van het begin tot het eind in zijn greep houdt. Met Rani Diaz aan het roer en een ijzingwekkend mysterie dat ontrafeld moet worden, is dit een boek dat je niet wilt missen.

Lieselotte Danneels
Lieselotte Danneels
Ik ben Lieselotte Danneels. Ik woon samen met mijn gezin in het West-Vlaamse Brugge. Als job ben ik winkelverantwoordelijke bij een Telecomoperator.

Sinds 2020 recenseer ik voor ThrillZone. Mij zul je nooit zonder boek vinden; waar ik ook naartoe ga, ik neem een boek mee. Mijn favoriete genres zijn thriller en feelgood. Ook al lukt het door de drukte niet altijd om veel meters te maken per dag, iedere avond voor het slapen gaan moet ik een hoofdstuk gelezen hebben. Anders heb ik geen goede nachtrust.

Ik lees heel veel auteurs en ontdek ook graag nieuwe auteurs. Natuurlijk heb ik ook favoriete auteurs. Voor het thrillergenre zijn dit Karin Slaughter en Anja Feliers. Voor het feelgood genre zijn dit Rachel Hore en Lucinda Riley.